טיפולי שורש

כבר אין סיבה לפחד...

כיום, טיפול שורש איכותי יכול להתבצע מהר וללא כאב.

אנחנו מעניקים לכם טיפול שורש ברמה הגבוהה ביותר ודואגים לעשות זאת בדרך שתהיה הכי נעימה וקלה עבורכם גם בטווח הקצר.

מי מפחד מטיפול שורש? לא אתם

כבר לא צריך לפחד מטיפולי שורש. כיום, גם טיפול איכותי שורש יכול להתבצע מהר וכמעט ללא כאב.
טיפול שיניים מצויין נמדד בעמידות שלו לאורך שנים, ולכן, אנחנו מעניקים לכפם טיפול שורש
איכותי ויציב ודואגים לעשות זאת בדרך שתהיה הכי נעימה וקלה עבורכם גם בטווח הקצר.

מהו טיפול שורש?

לא במקרה טיפול שורש מהווה מילה נרדפת למשהו שנעשה ביסודיות. טיפול שורש הוא אכן מהלך יסודי המורכב מכמה חלקים ושלבים.
לטיפול שורש יש תדמית של טיפול לא נעים אשר מסב סבל רב למטופל ובעניין הזה, יש לנו חדשות טובות עבורכם: גם אם הגעתם למצב בו אתם נזקקים לטיפול שורש, זה לא אומר שאתם עומדים לסבול.

קצת על היסודות של טיפול שורש

השיניים שלנו הן כמו קרחון. אנו רואים את הקצה העליון, אך מתחת לקצה זה קיימים שורשים עמוקים היורדים למטה ומחברים את השן למקומה. בחלק הגלוי והעליון של השן, הכותרת, קיים חלל אשר מתוכו יוצאות תעלות המגיעות עד  שורשי השן. בחלל ובתעלות הללו,  נמצאים מרכיבים רבים וחשובים: כלי דם, כלי לימפה זעירים, רקמת חיבור, תאים אשר יוצרים  דנטין, וכמובן עצבים. העצבים הם אלו אשר יוצרים את התחושות ואחראים על הכאב הנוצר במצב של בעיית שיניים. איש מאיתנו לא מחבב את הכאב הזה, אך הוא זה ש"מזהיר" אותנו ומודיע לנו על קיומה של בעייה אשר יש לטפל בה.
המכלול השלם של כל המרכיבים שהזכרנו עד כה נקרא: "מוך השן". יש כאלו שיקראו לו "העצב" או "תעלות השן" או "השורש". במצב בו נוצרת פגיעה במוך השן ברמה אשר לא ניתנת לשיקום, מה שנדרש הוא להיכנס אל החלל שבכותרת השן, הנקרא: "לשכת המוך", משם, אל התעלה או התעלות שבתוך השורש/ים, לסלק את הרקמה הנגועה ואת כל הרקמות הרכות הנמצאות שם, לנקות ולנקז את התעלות ולמלא את חלל המוך בחומר שאינו מזיק ואינו מגרה את הרקמות הסמוכות. כל הפעולות הללו ביחד נקרות טיפול שורש.

מתי מבצעים טיפול שורש

• עששת במצב מתקדם המגיעה עד מוך השן.
  • דלקת במוך השן הגורמת לכאב.
  • שבר בשן החושף חלק מהמוך.
  • הכנה של השן לכתר מביאה לחשיפה של חלק מהמוך.
  • כאב הנגרם כתוצאה מסתימה בשן אינו חולף
  • טראומה הנגרמת לשן עקב מכה או בעיית סגר או נשיכה פתאומית .
  • נסיגת חניכיים המובילה לדלקת קשה.
  • נמק בתוך מוך הגורם: כאב שיניים חזק , נפיחות בלסת, בפנים, השחרת השן, ספיגה של עצם מעבר לשורש השן.

מי זקוק לטיפול שורש?

לפעמים,  לא ניתן להגיע להחלטה רק על סמך הצילום, ורק המצב הקליני, ההתרשמות  של הרופא בבדיקה, בשילוב המידע שמספק המטופל, מבססים החלטה על ביצוע טיפול שורש. כאב "ספונטני", אשר לא נולד ע"י גורם חיצוני בדוגמת מזון קר או מתוק, שן רגישה מאד לניקוש, כאב המגיע מן השן אל הרקה או האוזן, העין או אף ללסת השנייה, תחושה של "דופק" בשן, הרגשה שהשן "גבוהה" או ניידות של השן. מכלול הסימפטומים הללו, מאפשר לרופא השיניים לזהות צורך בטיפול שורש

המלצה
יוחאי, 58